Celje, 5.6.2010
Summary
At the moment we have several big problems in our gliding club for which are the main cause are changes which happened in Slovenia in last 20 years. Most changes are for good, but this one is for worse. I hope that the problems will be solved soon and that we can all start soaring. At the moment the fleet is grounded and we have only one single seat glider left. Because of the airport renovation we had to move the plane to Celje.
On Friday I have decided that the wait is too long and also the weather forecast was OK. On Saturday morning I headed to Celje. With big help form local glider pilots we assembled Jantar and then I made my check flight. Later in the afternoon I made two flights. Weather was not so great and also three local pilots landed around Slovenia. Jantar is nice plane to fly and the position in the cockpit is also unique (at least for me). You are not sitting, but almost lying straight.
Trenutno imamo v letalskem klubu velike probleme, ki so se začeli že z osamosvojitvijo. Kljub temu, da je bila večina sprememb v Sloveniji na bolje se mojemu letalskemu klubu pišejo vse slabši časi. Ljudje bi še vedno leteli, vendar ljubezen do letenja, prostovoljno delo in udarništvo počasi izgublja bitko s kapitalom. Situacijo je zapletla še prenova letališča in zaradi tega smo naše edino preostalo jadralno letalo prestavili v Celje.
V petek sem se določil, da je dovolj čakanja na boljše čas in otvoritev sezone doma. K temu je pripomogla tudi dobra vremenska napoved in zaradi tega sva se s klubskim kolegom odpravila v Celje. Tam sta naju čakala naš edini preostali leteči klubski avion LS8 in najeti Jantar Standard 3. Najprej sva hitro sestavila LS8, potem so nama pa pri sestavljanju zelo pomagali Celjski piloti (prez njih letala ne bi mogla sestaviti). V prikolici so sicer tudi navodila, ampak jaz ne bi šel nikoli leteti z avionom, ki ga je nekdo sestavil prvič po pisnih navodilih.
Sledil je kontrolni let, saj letos še nisem letel. Potem je bil pa že čas za polet z Jantarjem. Vreme je bilo obetavno, vendar je že pred mojim štartom pristal prvi Celjan. Očitno so bili oblaki bolj kulisa kot pa pokazatelji kje so prava dviganja. To sem kmalu izkusil na lastni koži in moj polet se je končal že po dobrih 40 minutah.
Ker je bil šele začetek popoldneva sem se odločil za še en štart. Ta je bil malo daljši – slabi dve uri. Potepal sem se po bližnjih gričih, vendar samo letenje ni bil čisti užitek, ker so bila dviganja redka in večina oblakov ni držala.
30 let starega jadralnega letala Jantar Standard 3 sem se hitro navadil. Letalo je odlično prenovljeno in lepo vzdrževano. Še najbolj je zanimiv položaj sedenja – ali raje ležanja. V kabini si skoraj zravnan in samo gornji del hrbta in glava sta malo dvignjena. Kljub temu nenavadnemu položaju je letenje užitek in pogled iz kabine dober. Mogoče še najbolj me je motilo to, da v letalu ni bilo elektronskega variometra (je na servisu), ki bi me s piskanjem opozarjal na dviganje ali spuščanje. Prav tako pa je tudi malo skrita ročica trimerja.
Sunday, June 6, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment