Sunday, August 29, 2010

Cortina med poletjem

Lesce, 21.8.2010
Summary
Our club gliders are still grounded and I had an opportunity to fly with Bostjan one of the best two seater gliders - EB 28 edition. Glider has also auxiliary motor which we used for takeoff. After three minutes Bostjan switched motor off and then we continued the flight to the west. Weather was getting better and better and at the end we turned back over Italian town Cortina. Glider is big and heavy and this also shows when you are flying it. We could fly back without gaining any altitude, but we took one or two lifts. The glide ratio is amazing 59.


V soboto sem imel priložnost letet novega EB 28 edition, ki je eno najboljših dvosedih jadralnih letal. Boštjan je z njim letel tudi med zadnjim svetovnim prvenstvom in na koncu zasedel 17 mesto. Letalo ima pomožen motor s pomočjo katerega sva vzletela in ga pospravila že po slabih treh minutah. Vreme se je proti zahodu začelo izboljševati in počasi sva prišla do Cortine.


Letenje s tem letalom je precej drugačno od letenja z manjšimi jadralnimi letali. Pozna se veliko večja vzletna teža in tudi koordinacija gibov v zavoju je malo drugačna. Pedali za smer je treba po moško pritisnit še preden začneš premikati palico. Krila, ki imajo malo več kot 28 metrov razpona, se pri višjih hitrostih upogibajo navzgor. So izredno vitka in v korenu ne odstopajo bistveno od tistih v 15 in 18 metrskem razredu.



Pot nazaj je bila precej hitrejša. Letela sva v področjih, kjer je bilo dviganje in zavrtela sva samo dve dviganji. Letalo ima drsno razmerje 59 (iz enega kilometra lahko preleti v mirni atmosferi 59 kilometrov). V dobri uri in pol sva bila nazaj v Lescah (za celotno pot sva porabil slabih 5 ur).

Klubska letala so še vedno na tleh in je bil zaradi tega ta let zelo dobrodošel. Sam sem že letel proti zahodu, vendar je bil tole najdaljši let v tej smeri. Pridobljene informacije bodo pa zelo uporabne, ko se bom naslednjič sam odpravljal v tej smeri. S tem letom sem tudi »rešil« jadralno licenco, saj sem naletel potrebnih 5 ur v zadnjem letu za podaljšanje (nekaj sem naletel tudi v Celju).

No comments: